שיפור תמונה מתקדם

מחידוד תמונה מטושטשת כמו בסרטים ועד לשחזור תמונות ישנות שיראו כאילו הן צולמו אתמול, שיפור תמונה מתקדם בעזרת בינה מלאכותית זאת הדרך החדשה לעבד תמונות...

כדי להבין את המושג "שיפור תמונה מתקדם" אנחנו צריכים קודם כל להבין איך קובעים מהי תמונה איכותית ומהי תמונה לא איכותית:  בגדול, איכות התמונה נקבעת לפי הרזולוציה ועומק הצבע שלה.

בתמונה ברזולוציה נמוכה או עם בעיות צבע/תאורה קשות לא נוכל לראות את הפרטים בתמונה באיכות טובה, בשונה מכך ישנן תמונות באיכות טובה שבהן העין האנושית לא תצליח לראות טוב את הפרטים. לדוגמה: תמונה שצולמה במצלמה מקצועית עם בעיה במיקוד(תמונה מטושטשת שדורשת חידוד).

תמונות נוספות הדורשות שיפור הן תמונות באיכות טובה מכל הבחינות שבהן פשוט רוצים להגיע לתוצאה חדשה. לדוגמה: ריטוש תמונות, צריבת תמונות, שינוי/העלמת/הוספת אובייקט או אדם בתמונות וכו'… לצורך כך יש לעשות עיבוד תמונה מגמתי (מניפולציות שונות על התמונה) לרוב בעזרת פוטושופ.

איך בינה מלאכותית קשורה לכל העניין הזה?

פוטושופ היא תוכנה מעולה לעיבוד תמונה מגמתית, אבל כשמנסים לשפר תמונה באיכות נמוכה (לדוגמה: תמונה מטושטשת, בעיקר עם פנים) על ידי מניפולציות מובנות בתוכנה נראה שלא נצליח לקבל שיפור משמעותי.

שינוי סוג הדחיסה הוא הצעד הראשון שיכול לעזור לנו לקבל תמונה גדולה יותר ללא איבוד נתונים יחסי. לאחר שעשינו את הצעד הראשון נוכל להמשיך לשפר את התמונה בצורה מתקדמת בעזרת הבינה המלאכותית. בדרך זו נוכל להגדיל את התמונה לא רק ללא איבוד נתונים אלא עם הוספת נתונים חדשים, מה שיגרום לתמונה להראות חדה ואיכותית יותר. המחשב בעצם יגדיל לנו את התמונה ויצור בה פיקסלים חדשים שלפי החישוב שלו היו צריכים להיות שם.

כשננסה לשפר תמונה של עץ לרוב התוצאה תראה לנו טוב, אבל כשננסה לעשות את אותה הפעולה עם תמונה של פנים הרבה פעמים נקבל תוצאה שלא נראת לנו מספיק טובה. והסיבה לכך היא לא בבינה המלאכותית אלא דווקא בנו: אנחנו יודעים לזהות תווי פנים בצורה הרבה יותר טובה מעצים.

אבל לא מעט מהתמונות שאנחנו נרצה לתקן הן תמונות עם פנים. לדוגמה: חידוש תמונות ישנות(רסטורציה) או חידוד תמונות מטושטשות של אנשים, ולכן הפתרון במקרה כזה הוא שלאחר התוצאה שקיבלנו בעזרת הבינה המלאכותית נעביר את התמונה עיבוד תמונה מגמתי כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

*דוגמה לחידוש תמונה ישנה(רסטורציה) בעזרת זיהוי והורדת תבניות, בינה מלאכותית , עריכת תמונה מגמתית והוספת צבע:

שחזור תמונה ישנה בעזרת בינה מלאכותית

צריכים עריכת תמונות?​

התקשרו: 054-6544-662

צריכים עריכת תמונות?​

contact@grafix.co.il

שובל פרץ, גרפיקס עריכת תמונות.